Chatbot Emma

Emma on Ifin asiakaspalvelubotti, joka auttaa sinua vakuutusasioissa vuorokauden ympäri. Se myös neuvoo Ifin verkkopalveluiden käytössä. Lue lisää ja tutustu keskusteluvinkkeihin!

Emma ei näe asiakastietojasi, eikä näin ollen voi tarkistaa henkilökohtaisten vakuutustesi sisältöä. Omat vakuutuksesi voit tarkistaa Omilta sivuilta. 

Vinkit keskusteluun asiakaspalvelubotin kanssa

Tässä muutamia vinkkejä keskusteluun asiakaspalvelubotin kanssa.

  • Kysy selkeästi ja lyhyesti. Koska Emma vastaa kysymyksiin yleisellä tasolla, sinun ei tarvitse taustoittaa asiaasi. Emma osaa vastata parhaiten, kun kirjoittamasi viesti on ytimekäs. Kysy kokonaisin lausein, esimerkiksi: Mistä löydän laskuni? Emma ei välttämättä osaa vastata, jos kirjoitat vain Laskut
  • Kysy tarvittaessa uudelleen. Emma tietää vastauksen yli kahteen tuhanteen kysymykseen. Jos et saa Emmalta heti oikeaa vastausta, yritä uudelleen ja muotoile kysymys toisella tavalla. Emma kysyy sinulta tarvittaessa lisätietoja. 
  • Vältä kirjoitusvirheitä. Emma osaa tunnistaa yleisimmät suomen kielen kirjoitusvirheet. Sen on kuitenkin helpompi vastata oikein, jos kysymyksessäsi ei ole kirjoitusvirheitä.

Emma ohjaa tarvittaessa eteenpäin asiakasneuvojalle

Mikäli Emma ei osaa vastata kysymykseesi, se siirtää keskustelun asiakaspalvelijalle asiakaspalvelumme aukioloaikoina. Huomioithan, ettet voi hoitaa korvausasioita chatissa. Katso ohjeet vahinkoilmoituksen tekemiseen

Emma kehittyy jatkuvasti

Emman kehittäjät parantavat vastausten sisällön laatua lähes päivittäin.

Auta meitä kehittämään Emmaa. Keskustelun aikana voit antaa palautetta tykkäämällä Emman onnistuneista vastauksista. Voit myös vastata palautekyselyyn, joka avautuu chatin sulkemisen jälkeen. 

Positiivinen kokemus. Kiitos tästä helppokäyttöisestä palvelusta!