Asiakkaiden kokemuksia If Vakuutuksesta

Sikaa ei kannata ostaa säkissä eikä vakuutusta vertailematta. Löydät tältä sivulta säännöllisesti päivittyvää tietoa siitä, millaisia kokemuksia Ifin asiakkailla on vakuutusyhtiöstään.

Lue asiakkaidemme arvosteluja

Paras asiakaskokemus vakuutusalalla

Ifssä on vakuutus- ja pankkialan paras asiakaskokemus, kertoo vuosittainen Asiakkuusindeksi-tutkimus. Ero seuraavaksi parhaaseen vakuutusyhtiöön oli tutkimuksen mukaan yli neljä prosenttiyksikköä. Myös asiakasuskollisuudessa If oli paras vakuutusyhtiö ja ylsi kakkossijalle, kun vertailuun otettiin myös pankkiala.

If nousi merkittävästi verrattuna vuoden 2020 tuloksiin ja olikin yksi kovimmista nousijoista vuonna 2021, kun kaikkia tutkimuksessa mukana olleita suomalaisyrityksiä vertailtiin. Kaikista toimialoista If ylsi asiakaskokemuksessa kuudenneksi.

Asiakkuusindeksi on Suomen kattavin vuosittainen tutkimus yritysten asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta. Tutkimukseen vastasi 3 764 kuluttajaa.

Lue lisää tutkimuksesta

Tutustu suosituimpiin vakuutuksiimme

Jättiloikka asiakastyytyväisyydessä

If menestyi erittäin hyvin myös tuoreessa asiakastyytyväisyyttä mittaavassa EPSI Rating -asiakastutkimuksessa. Pitkäjänteinen panostus asiakaslähtöisiin digipalveluihin kiritti Ifin vakuutusyhtiöiden kärkikolmikkoon sekä yksityis- että yritysasiakkaiden antamissa arvioissa.

Korvauspalvelun osalta If sijoittui muita vakuutusalan toimijoita paremmin kaikilla arvioiduilla osa-alueilla. Lisäksi asiakkaiden näkemys Ifin imagosta, tuotteiden ja palveluiden laadusta sekä asiakaskokemuksesta nousi selvästi toimialan keskiarvon yläpuolelle.

EPSI Data Collection Services haastatteli Vakuutus 2021 -tutkimukseen 969 Suomessa asuvaa yli 18- vuotiasta yksityisasiakasta, sekä 521 yritysasiakasta.

Lue lisää tutkimuksesta

Suomen luotetuin vakuutusyhtiö

If on luotetuin vakuutusyhtiö Suomessa, selviää Valittujen palojen teettämästä vuoden 2021 Luotetuin merkki -tutkimuksesta. Kyselytutkimuksen tarkoituksena on selvittää, mihin merkkeihin suomalaiset luottavat eri tuoteryhmistä eniten. If keräsi vakuutusyhtiöistä eniten kuluttajien luottamusta jo viidettä kertaa.

Valitut Palat teetätti tutkimuksensa nettikyselynä, jossa vastaajille ei annettu merkeistä valmista listaa, vaan he kertoivat itse, mihin merkkiin he kussakin tuoteryhmässä eniten luottavat.

2 072 vastaajan otos on peräisin Valitujen Palojen asiakasrekisteristä, ja tulokset painotettiin iän ja sukupuolen mukaan koko Suomen yli 20-vuotiasta väestöä vastaavaksi.

Lue lisää tutkimuksesta

Asiakkaiden arvosteluja ja kommentteja Ifistä

Ifin arvostelut Trustpilot-sivustolla osoittavat, että asiakkaat ovat meihin varsin tyytyväisiä. Toki joukossa on kaikenlaisia, myös niitä vähemmän tyytyväisiä asiakkaita. Ja hyvä niin, sillä niiden avulla pystymme virittämään toimintaamme entistä paremmaksi.

Alla näkyvät palautteet päivittyvät sivulle automaattisesti. Palautteet koskevat Ifin palvelua, ja arvostelijat ovat Ifin kanssa asioineita asiakkaita.

Lue lisää arvosteluja Trustpilotin sivustolla

Seuraamme jatkuvasti asiakkaidemme tyytyväisyyttä

Ifissä asiakas on tärkein. Siksi kysymme palautetta ja mittaamme asiakkaiden tyytyväisyyttä useilla eri tavoilla. Otamme kokemuksistanne opiksemme, sillä tavoitteemme on yksinkertainen: haluamme olla asiakkaiden mielestä Suomen paras vakuutusyhtiö.

Vahingon kohdanneilta asiakkailta kysymme, miten asioiden hoito sujui. Tuoreimmassa kyselyissä he antoivat meille keskimäärin arvosanan 9,0 (arvosteluasteikolla 0-10), kun pyysimme arviota avun laadusta vahingon tapahduttua.

Teemme myös jatkuvasti töitä sen eteen, että ylipäätään asiointi kanssamme olisi mahdollismman sujuvaa ja vaivatonta. Esimerkiksi verkkokaupassa ostoksilla käyneiltä tiedustelemme, oliko vakuutuksen ostaminen helppoa, ja avoimia palautteita keräämme asiakastyytyväisyyskyselyissä ja Trustpilot-sivustolla.

Tyytyväisyys Ifiä kohtaan on korkealla asiakkaidemme keskuudessa, sillä keskimäärin saimme tätä kysyessämme arvosanan 8,6.

Näin asiakkaamme vastasivat:

  • 78 % antoi Ifille arvosanaksi 9 tai 10.  
  • 4 % antoi arvosanan 0–2.
  • 83 % antoi arvosanan 9 tai 10, kun kysyttiin, miten vahingon hoito sujui. 
  • 73 % sanoi suosittelevansa Ifiä muille hyvin todennäköisesti.


Ifin asiakastyytyväisyyskyselyt 1.12.2020. 

Suosittelemme sinulle