Asiakkaiden kokemuksia Ifin vakuutuksista

Sikaa ei kannata ostaa säkissä eikä vakuutusta vertailematta. Lue täältä asiakkaidemme kommentteja meistä ja luvut siitä, millainen vakuutusyhtiö If heille on.

Vanhemmat ja kaksi lasta kävelee metsässä hymyillen.

Asiakkaamme antavat meille 4,4 / 5 tähteä – pohjana lähes 6 000 arvostelua

Ifillä on Trustpilot-sivustolla jo lähes 6 000 arvostelua ja saamamme kokonaisarvio 4,4 / 5 tähteä kertoo sen, että asiakkaat ovat meihin varsin tyytyväisiä. Toki joukossa on myös enemmän kritiikistä koostuvia palautteita ja hyvä niin, sillä niiden avulla pystymme virittämään toimintaamme entistä paremmaksi.

Palautteet koskevat Ifin palvelua, ja arvostelijat ovat Ifin kanssa asioineita asiakkaita.

Meillä on vakuutusalan paras asiakaskokemus 2025 ja 2024

Vuosittainen Asiakkuusindeksi-tutkimus kerää kanssamme asioineiden asiakkaiden tunnot yhteen, ja tutkimuksessa olemme saavuttaneet vakuutusyhtiöiden parhaimman asiakaskokemuksen paikan kahtena viimeisenä vuotena.

Vuosien aikana olemme olleet tutkitusti ykkösiä esimerkiksi palvelun hyödyllisyydessä sekä asioinnin helppoudessa ja miellyttävyydessä. Erityiskiitosta olemme saaneet digitaalisista palveluistamme, jotka helpottavat asiakkaidemme arkea. Asiakkaamme ovat pitäneet meitä asiantuntevana ja modernina toimijana. Saat toki myös neuvoja asiakaspalvelustamme aina kun niitä tarvitset.

Tutustu Asiakkuusindeksi-tutkimuksiin (asml.fi)

Olemme tutkitusti lunastaneet asiakkaidemme odotukset

If sai asiakkailtaan erinomaiset arviot vuoden 2024 asiakastyytyväisyyttä ja -uskollisuutta mittaavassa EPSI Rating -tutkimuksessa. Nousimme vakuutusalalla kirkkaasti keskiverron yläpuolelle tuotteiden ja palveluiden laadussa. Asiakkaidemme odotukset vakuutuksiamme ja palveluitamme kohtaan ovat korkeammat kuin koskaan ennen, siksi sujuvaan palveluun panostamalla asiakkaamme kokevat saavansa meiltä rahoilleen vastinetta paremmin kuin vakuutusyhtiöistä keskimäärin.

Pitkäjänteinen panostus asiakaslähtöisiin digipalveluihimme näkyy myös asiakkaillemme: Omilla sivuilla on tutkimuksen mukaan vakuutusalan tyytyväisimmät käyttäjät. Digipalvelumme koetaan helppokäyttöisiksi ja toimiviksi, ja jatkamme niiden kehitystä myös tulevina vuosina.

Asiakkaiden kommentit auttavat meitä jatkamaan hyvällä tiellä sekä panostamaan uuteen, jotta voimme jatkaa asiakkaidemme rinnalla myös tulevaisuudessa.

Tutustu EPSI Rating-tutkimukseen

Asiakastyytyväisyys kiikarissa vuoden ympäri

Ifissä asiakas on tärkein. Siksi kysymme palautetta ja mittaamme asiakkaiden tyytyväisyyttä useilla eri tavoilla. Otamme kokemuksistanne opiksemme, sillä tavoitteemme on yksinkertainen: haluamme olla asiakkaiden mielestä Suomen paras vakuutusyhtiö.

Esimerkiksi verkkokaupassa vakuutusostoksilla käyneiltä tiedustelemme, oliko vakuutuksen ostaminen helppoa, ja korvausprosessin päätyttyä tiedustelemme asiakkaamme tuntemuksia siitä, miten kaikki sujui. Palautetta voi antaa myös vaikkapa asiakkaille lähtevistä sähköposteistamme.

Yhdistämällä kaikki nämä luvut ja kirjalliset asiakaskokemukset olemme aimo harppauksen tietoisempia siitä, millaisena vakuutusyhtiönä asiakkaat meidät kokevat. Palautteet ovat pohja jatkuvalle kehitykselle, ja sen otamme vakavasti.

Näin annat meille palautetta

Voit antaa meille palautetta Omilla sivuilla. Siten voimme yhdistää palautteesi asiakkuuteesi ja voimme tarvittaessa olla sinuun yhteydessä henkilökohtaisesti.

Toimi näin

  1. Kirjaudu tästä Omille sivuille
  2. Valitse vaihtoehto "Vakuutukset ja asiakastiedot"
  3. Valitse "Jätä kehitysehdotus"
  4. Valitse "Lähetä viesti", jonka jälkeen avautuvaan tekstikenttään voit kirjoittaa vapaamuotoisesti palautteesi.