Asiakkaiden kokemuksia If-vakuutusyhtiöstä

Sikaa ei kannata ostaa säkissä eikä vakuutusta vertailematta. Löydät tältä sivulta säännöllisesti päivittyvää tietoa siitä, millaisia kokemuksia Ifin asiakkailla on vakuutusyhtiöstään. Lue myös asiakkaiden arvostelut!

Asiakkaiden kokemukset pähkinänkuoressa

Arvosteluasteikko 0–10, arvosanojen keskiarvo vuodelta 2020. Lähde: Ifin asiakastyytyväisyyskyselyt.

  • 9,0

    Saamani apu vahingon satuttua

  • 8,6

    Tyytyväisyys Ifiin

  • 8,9

    Suosittelisin Ifiä vahinkoni hoidon perusteella

Ifissä asiakas on tärkein. Siksi kysymme palautetta ja mittaamme asiakkaiden tyytyväisyyttä useilla eri tavoilla.   

  • Seuraamme tyytyväisyyttä esimerkiksi suositteluhalukkuutta mittaavalla Net Promoter Score -indeksillä (NPS). Käytännössä kysymme asiakkailtamme, miten todennäköisesti he suosittelisivat Ifiä muille.
  • Kysymme kanssamme asioineilta ja vahingon kohdanneilta asiakkailta, miten asioiden hoito sujui. Verkkokaupassa ostoksilla käyneiltä tiedustelemme esimerkiksi, oliko vakuutuksen ostaminen helppoa.
  • Keräämme avoimia palautteita asiakastyytyväisyyskyselyissä ja esimerkiksi Trustpilot-sivustolla.

Otamme kokemuksistanne opiksemme, sillä tavoitteemme on yksinkertainen: haluamme olla asiakkaiden mielestä Suomen paras vakuutusyhtiö.

Asiakkaiden arvosteluja ja kommentteja Ifistä

Ifin arvostelut Trustpilot-sivustolla osoittavat, että asiakkaat ovat meihin varsin tyytyväisiä. Toki joukossa on kaikenlaisia, myös niitä vähemmän tyytyväisiä asiakkaita. Ja hyvä niin, sillä niiden avulla pystymme virittämään toimintaamme entistä paremmaksi.

Alla näkyvät palautteet päivittyvät sivulle automaattisesti. Palautteet koskevat Ifin palvelua, ja arvostelijoina on osa Ifin kanssa asioineista asiakkaista. Pääset lukemaan kaikki arvostelut Trustpilot-sivustolla.

koira nukkuu

Tuloksia asiakastutkimuksista

Kysymme asiakkailtamme tyytyväisyyttä Ifiin sen jälkeen, kun he ovat asioineet kanssamme. Näin asiakkaat vastasivat vuonna 2020:

  • 78 % antoi Ifille arvosanaksi 9 tai 10 (arvosteluasteikko 0–10).  
  • 4 % antoi arvosanan 0–2.
  • 83 % antoi arvosanan 9 tai 10, kun kysyttiin, miten vahingon hoito sujui. 
  • 73 % sanoi suosittelevansa Ifiä muille hyvin todennäköisesti.

Lähde: Ifin asiakastyytyväisyyskyselyt, päivitetty 1.12.2020. 

Näin annat palautetta helposti

Jätä palautetta Omilla sivuilla kohdassa Viestit ja yhteydenotto. Mene kohtaan Lähetä uusi viesti ja valitse Viestin aihe -kohdasta Anna palautetta. Kun jätät palautteen Omien sivujen kautta, viestisi ohjautuu automaattisesti eteenpäin ja voimme olla sinuun yhteydessä tarvittaessa. Kiitos ajatuksistasi!

Vertailututkimus arvioi

Korvauspalvelumme on Suomen paras

Enemmän tyytyväisiä asiakkaita

92 %
Asiakkaistamme on
tyytyväisiä tai erittäin
tyytyväisiä vahinkonsa
käsittelyyn.

Muut vakuutusyhtiöt
85 %

Oman yhtiön korvauspalvelulle annettu arvosana 7—10 asteikolla 0—10.

Vähemmän tyytymättömiä asiakkaita

4 %
Asiakkaistamme arvioi
saamansa
korvauspalvelun
asteikolla 0—4.

Muut vakuutusyhtiöt
9 %

Oman yhtiön korvauspalvelulle annettu arvosana 0—4 asteikolla 0—10.

Lähde: Vertailutukimus asiakkaiden tyytyväisyydestä vakuutusyhtiönsä korvauspalveluun: Kuinka tyytyväinen olit vahinkojesi käsittelyyn. Nettipaneeli, n=2613, joista Ifin asiakkaita 165. 12/2016—01/2017. Kantar TNS.

Suosittelemme sinulle

  • Nuori nainen katsoo kaukaisuuteen

    Rinnallasi elämäsi hetkissä

    Olipa sitten marraskuun hämärä tai toukokuun huuma, täällä me olemme, turvanasi joka päivä. Lue, miksi sinun kannattaa valita If!

    Ifin edut lyhyesti
  • poika lukee taskulampun valossa

    Kilpailuta vakuutuksesi helposti

    Kun haluat laittaa vakuutukset halki, poikki ja pinoon, anna meidän auttaa.

    Näin kilpailutat vakuutuksesi
  • Nuori mies puhelin kädessään

    Vakuutus hakusessa?

    Tutustu vakuutuksiin kaikessa rauhassa tai osta heti. Verkkokauppa on avoinna 24/7. 

    Katso kaikki vakuutukset