Asiakaspalvelu henkilöasiakkaille

Hoida vakuutusasiasi tai ilmoita vahingosta Omilla sivuilla 24/7.

Omille sivuille

Omat sivut on henkilökohtainen verkkopalvelusi laskutus-, vakuutus- ja vahinkoasiointiin.

Asiakaspalvelu
 

Soita 010 19 19 19

Palvelemme vakuutusasioissa arkisin klo 8–18 ja lauantaisin klo 10–16.

Jätä soittopyyntö

Varaa soittoaika, niin soitamme sinulle takaisin haluamanasi ajankohtana.

Vakuutustarjous

Kilpailuta vakuutuksesi verkkokaupassa tai sovi verkkotapaaminen.

Korvauspalvelu ja vahinkoasiat

Katso toimintaohjeet

Voit ilmoittaa vahingosta ja hakea korvausta 24/7.

Soita 010 19 19 19

Palvelemme vahinkoasioissa
ma klo 8–17 ja ti–pe klo 9–17.

Hätätilanteissa autamme 24/7.

Korvaushakemusten käsittelyajat

ajoneuvo1–11 arkipäivää
henkilö1–15 arkipäivää
eläin1–20 arkipäivää
omaisuus1–20 arkipäivää
rakennus1–10 arkipäivää
oikeusturva7–16 arkipäivää
vastuu1–5 arkipäivää

Jos sinulla on kysyttävää

Chattaa Emman kanssa

Emma on virtuaaliassistenttimme, joka auttaa sinua ympäri vuorokauden.

Usein kysytyt kysymykset

Katso vastaukset yleisimpiin kysymyksiin.

Usein kysyttyä

Puheluiden hinnat ja tallennus

010 19 -alkuiset numerot

  • Oman teleoperaattorisi perimä normaali, matkapuhelumaksu. Lankaverkosta soitettuna hinta on paikallisverkkomaksu. 

010 51 -alkuiset numerot

  • 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/minuutti niin matkapuhelimesta kuin lankaverkosta soitettuna. 010 51 -alkuisia ovat esimerkiksi osa yrityspalvelunumeroistamme.

Tallennamme osan asiakaspuheluistamme. Käytämme asiakaspuhelutallenteita palvelumme laadun kehittämiseen ja henkilökuntamme koulutukseen. Tallenteita saavat käsitellä vain siihen oikeutetut henkilöt, joita sitoo vaitiolovelvollisuus. 

Vahingot, korvauksen hakeminen ja korvauspäätös

Yleisimmät vahinkotilanteet

Liikenne

Tarvitsetko hinausta tai tiepalvelun apua?
Tuulilasin korjaus
Kolari

Henkilö

Tarvitsetko lääkäriä?
Hae korvausta hoitokuluista
Sopimussairaalat ja -lääkärit ulkomailla

Omaisuus

Puhelin rikki tai kastunut
Rikkinäinen kodinkone tai LVIS-laite
Vesivahinko

Korvaussivuillamme kerromme, mitä vakuutukset korvaavat ja miten autamme sinua. Katso myös usein kysytyt kysymykset.

Mitä vahinkoasiasi koskee?

Auto tai muu ajoneuvo
Sairaus tai tapaturma
Lemmikkieläin
Vene
Koti ja omaisuus
Vahinko tai hätätilanne ulkomailla

Koska saan korvauspäätöksen?

Voit seurata vahinkoasiasi etenemistä Omilla sivuilla.

Jos olet tyytymätön korvauspäätökseen

Voit valittaa tekemästämme korvauspäätöksestä ja hakea siihen muutosta.

Asiakaspuheluiden ja tekstiviestien numeroita

Tekstiviestien ja asiakaspuheluiden avulla kerromme palveluistamme ja vakuutuksistamme.

Tekstiviestit numerosta 16590

Tekstiviestin lähettäjänä näet joko numeron 16590 tai IfVakuutus yhteenkirjoitettuna. Voit vastata viestiin, mikä maksaa teleoperaattorisi perimän, normaalin tekstiviestin verran. 

Lue lisää tekstiviesteistä

Puhelut numeroista 010 515 8960, 010 515 8950 ja 010 515 8990

Soittaessasi takaisin puhelusi ohjautuu asiakaspalvelunumeromme valikkoon, jonoon tai kuulet nauhoitteen, jossa kerromme tavoitelleemme sinua.

Miten ilmoitan uuden osoitteeni?

Postin kautta tekemäsi muuttoilmoitus välittyy meille automaattisesti. Sinun kuitenkin tulee siirtää kotivakuutus uuteen osoitteeseen

Missä Ifin konttorit sijaitsevat tai mikä on Ifin osoite?

Ifillä ei ole enää konttoreita Suomessa. Palvelemme sinua digitaalisissa kanavissamme ja puhelimitse. 

Postiosoite

IF VAKUUTUS
PL 4
00025 IF

Voinko lähettää sähköpostia Ifiin?

Sähköpostin sijaan voit laittaa meille viestiä Omilla sivuilla, jossa viestin lähettäminen on nopeaa ja tietoturvallista. Lue lisää sähköpostin lähettämisestä

Hei! Oliko tällä sivulla oleva tieto sinulle hyödyllistä?

Sivun sisältö oli hyödyllistä
* Pakollinen kenttä
Lomake lähetetään...

Emme valitettavasti voi vastata tällä sivulla jättämääsi palautteeseen. Jos haluat vastauksen, lähetäthän meille viestin Omien sivujen kautta.