Korvauspalvelua, joka sujuu niin kuin pitääkin​​​​​

Kun jotain sattuu, korvauspalvelumme on kullanarvoinen. Sitä mieltä ovat asiakkaammekin.

  • Ole huoletta. Me autamme.

    Otamme asiasi saman tien hoitoon ja hoidamme sen nopeasti loppuun asti.

  • Tyytyväiset asiakkaat

    90 % asiakkaistamme ovat tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä korvauspalveluumme.

  • Nopea korvauspalvelu

    Käsittelemme yli 70 % tapauksista vuorokauden kuluessa.

Ajankohtaista

Liukkaalla kelillä yleisiä vahinkoja ovat peltikolari ja tieltä suistuminen. Lue toimintaohjeet vahingon sattuessa.

Estä veden jäätyminen putkistoissa: Lue talvivahingoista ja niihin varautumisesta.

Muistathan säilyttää kuitit

Vahinkoilmoituksen lisäksi saatamme pyytää muitakin asiakirjoja. Säilytä kuitit ja tositteet, kunnes korvaus on maksettu.

Pyri rajoittamaan vahinko mahdollisimman vähäiseksi. Pyri estämään lisävahinkojen syntyminen. Jos vahinkoon liittyy rikos, sinun on tehtävä myös rikosilmoitus.

Saat apua näistä numeroista

Kun teet hätäilmoituksen

  1. Kerro kuka olet.
  2. Kerro mistä puhelinnumerosta soitat.
  3. Kerro mitä on tapahtunut: onko kyseessä esim. tulipalo, onnettomuus tai sairauskohtaus.
  4. Kerro mahdollisimman tarkasti osoite, minne apua tarvitaan. Sovi opastuksesta.
  5. Kerro onko joku vaarassa ja kuinka moni on loukkaantunut.
  6. Vastaa kysymyksiin.
  7. Sulje puhelin vasta, kun saat siihen luvan.

Korvausta on haettava vuoden sisällä siitä, kun olet saanut tiedon vahingon sattumisesta sekä siitä, että on olemassa vakuutus​​, jonka perusteella voit hakea korvausta.

Tämän lisäksi myös seuraavien asioiden tulee olla kunnossa, jotta korvaus voidaan myöntää

  • Vakuutuksesi on ollut voimassa vahinkohetkellä.
  • Vahingoittunut henkilö, ajoneuvo tai omaisuus kuuluu vakuutuksen piiriin.
  • Vahinko on vakuutusehtojen mukaan korvattava.
  • Vahinkoilmoituksen tiedot ovat oikein. Virheelliset tiedot voivat aiheuttaa sen, ettei korvausta makseta.

Muista säilyttää kuitit

Vahinkoilmoituksen lisäksi saatamme pyytää muitakin asiakirjoja. Säilytä kuitit ja tositteet (esimerkiksi osto- ja korjauskuittisi, reseptisi, kauppakirjasi jne.), kunnes korvaus on maksettu.

Muutoksenhaku

Jos olet tyytymätön Ifin ratkaisuun, ota ensin yhteys asiaasi käsitelleeseen yksikköön. Katso ohjeet muutoksenhakuun ja korvauspäätöksen uudelleenkäsittelypyyntöön.

Muutoksenhakuohjeet

Autoilijan apu

Autoilijan apu on nopea apu kaikkiin autosi ongelmiin. Ifin Huippu- ja Täyskasko-asiakkaana saat apua äkillisiin ja yllättäviin tapahtumiin ympäri vuorokauden kaikkialla Suomessa.

Autoilijan apu