Suomen parasta korvauspalvelua

Arvostat sujuvaa korvauspalvelua aina silloin, kun jotain sattuu. Asiakkaamme arvioivat korvauspalvelumme maan parhaaksi.*

  • Ole huoletta. Me autamme.

    Asiasi otetaan meillä käsittelyyn saman tien, ja hoidamme vahinkosi nopeasti loppuun asti.

  • Enemmän tyytyväisiä asiakkaita

    If sijoittui vuoden nousijaksi asiakaskokemusta mittaavassa tutkimuksessa.

  • Nopeaa korvauspalvelua

    Lupaus näkyy myös toiminnassamme. Voit saada korvauspäätöksen sekunneissa ja käsittelemme 77 % tapauksista vuorokauden aikana.

* Vertailututkimus asiakkaiden tyytyväisyydestä vakuutusyhtiönsä korvauspalveluun: Kuinka tyytyväinen olit vahinkojesi käsittelyyn. Nettipaneeli, n=2613, joista Ifin asiakkaita 165. 12/2016–01/2017, Kantar TNS.

Muistathan säilyttää kuitit

Vahinkoilmoituksen lisäksi saatamme pyytää muitakin asiakirjoja. Säilytä kuitit ja tositteet, kunnes korvaus on maksettu.

Ajankohtaista

Tjäreborgin omistavan Thomas Cookin konkurssi

Kansainvälinen matkanjärjestäjä Thomas Cook on ajautunut konkurssiin 23.9.2019. Yhtiön mukaan sen liiketoimet Britanniassa ovat päättyneet sekä kaikki tulevat lennot ja lomamatkat on peruttu.

Konkurssi koskee myös Thomas Cook Groupiin kuuluvaa Tjäreborgia, jonka järjestämillä matkoilla on tällä hetkellä yhtiön arvion mukaan 3400 suomalaista. Myös Tjäreborgin lomalentoja on konkurssin myötä peruttu.

Konkurssitilanteessa ei voi saada korvauksia matkavakuutuksen perusteella. Tjäreborgin tiedotteen mukaan kaikki Trjäreborgin kautta varatut matkapaketit kuuluvat matkapakettilain sekä vakuusrekisterin piiriiin. Pyydämme asiakkaitamme olemaan yhteydessä Tjäreborgiin tai Kilpailu- ja kuluttajavirastoon (KKV).

Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivulla on aiheesta lisätietoa.

Pyri rajoittamaan vahinko mahdollisimman vähäiseksi ja koeta estää lisävahinkojen syntyminen, jos voit tehdä sen turvallisesti. Jos vahinkoon liittyy rikos, sinun on tehtävä myös rikosilmoitus.

Saat apua näistä numeroista:

Näin teet hätäilmoituksen:

  1. Kerro, kuka olet.
  2. Kerro, mistä puhelinnumerosta soitat.
  3. Kerro, mitä on tapahtunut. Onko kyseessä esim. tulipalo, onnettomuus tai sairauskohtaus?
  4. Kerro mahdollisimman tarkasti osoite, minne apua tarvitaan. Sovi opastuksesta.
  5. Kerro, onko joku vaarassa ja kuinka moni on loukkaantunut.
  6. Vastaa kysymyksiin.
  7. Sulje puhelin vasta, kun saat siihen luvan.

Korvausta on haettava vuoden sisällä siitä, kun olet saanut tiedon vahingon sattumisesta sekä siitä, että on olemassa vakuutus​​, jonka perusteella voit hakea korvausta.

Tämän lisäksi myös seuraavien asioiden tulee olla kunnossa, jotta korvaus voidaan myöntää

  • Vakuutuksesi on ollut voimassa vahinkohetkellä.
  • Vahingoittunut henkilö, ajoneuvo tai omaisuus kuuluu vakuutuksen piiriin.
  • Vahinko on vakuutusehtojen mukaan korvattava.
  • Vahinkoilmoituksen tiedot ovat oikein. Virheelliset tiedot voivat aiheuttaa sen, ettei korvausta makseta.

Muista säilyttää kuitit

Vahinkoilmoituksen lisäksi saatamme pyytää muitakin asiakirjoja. Säilytä kuitit ja tositteet (esimerkiksi osto- ja korjauskuittisi, reseptisi, kauppakirjasi jne.), kunnes korvaus on maksettu.

Pienennä omavastuutasi

Tiesitkö, että sinulla saattaa olla jemmassa Omavastuurahaa? Kerrytät Omavastuurahaa vahingottomista vuosista aina 200 € saakka. Ota raha käyttöön!

Lue lisää Omavastuurahasta

If Apu palvelee 24/7

If Apu on nopea apu kaikkiin autosi ongelmiin. Saat apua äkillisiin ja yllättäviin tapahtumiin ympäri vuorokauden kaikkialla Suomessa.

Tutustu If Apuun

Muutoksenhaku

Jos olet tyytymätön Ifin ratkaisuun, ota ensin yhteys asiaasi käsitelleeseen yksikköön. Katso ohjeet muutoksenhakuun ja korvauspäätöksen uudelleenkäsittelypyyntöön.

Lue muutoksenhakuohjeet