Asiakaspalvelu henkilöasiakkaille

Hoida vakuutusasiasi tai ilmoita vahingosta Omilla sivuilla 24/7.

Omat sivut on henkilökohtainen verkkopalvelusi laskutus-, vakuutus- ja vahinkoasiointiin.

Nainen istuu tietokoneen ääressä kahvikuppi kädessään

Asiakaspalvelu henkilöasiakkaille

Soita 010 19 19 19

Palvelemme vakuutusasioissa ma-pe klo 8–18.

Jätä soittopyyntö

Varaa soittoaika, niin soitamme sinulle takaisin haluamanasi ajankohtana.

Vakuutustarjous

Kilpailuta vakuutuksesi verkkokaupassa tai jätä soittopyyntö, jolloin asiantuntijamme käy läpi vakuutustarpeesi kanssasi joko verkkotapaamisessa tai puhelimitse.

Korvauspalvelu ja vahinkoasiat

Katso toimintaohjeet

Voit ilmoittaa vahingosta ja hakea korvausta 24/7.

Soita 010 19 19 19

Palvelemme vahinkoasioissa
ma–pe klo 8–16.

Hätätilanteissa autamme 24/7.

Korvaushakemusten keskimääräiset käsittelyajat

ajoneuvo6–8 arkipäivää
henkilö8–10 arkipäivää
eläin6–8 arkipäivää
omaisuus8–10 arkipäivää
rakennus6–8 arkipäivää
vastuu3–5 arkipäivää

Jos sinulla on kysyttävää

Chattaa Emman kanssa

Emma on virtuaaliassistenttimme, joka auttaa sinua ympäri vuorokauden.

Usein kysytyt kysymykset

Katso vastaukset yleisimpiin kysymyksiin.

Usein kysyttyä

Puheluiden hinnat ja tallennus

010-alkuiset numerot

Matkapuhelimesta soitettuna puhelu maksaa oman operaattorin perimän matkapuhelumaksun verran. Lankaverkosta soitettuna hinta on paikallisverkkomaksu.

Tallennamme osan asiakaspuheluistamme. Käytämme asiakaspuhelutallenteita palvelumme laadun kehittämiseen ja henkilökuntamme koulutukseen. Tallenteita saavat käsitellä vain siihen oikeutetut henkilöt, joita sitoo vaitiolovelvollisuus.

Vahingot, korvauksen hakeminen ja korvauspäätös

Yleisimmät vahinkotilanteet

Liikenne

Tarvitsetko hinausta tai tiepalvelun apua?
Tuulilasin korjaus
Kolari

Henkilö

Tarvitsetko lääkäriä?
Hae korvausta hoitokuluista
Sopimussairaalat ja -lääkärit ulkomailla

Omaisuus

Puhelin rikki tai kastunut
Rikkinäinen kodinkone tai LVIS-laite
Vesivahinko

Korvaussivuillamme kerromme, mitä vakuutukset korvaavat ja miten autamme sinua. Katso myös usein kysytyt kysymykset.

Mitä vahinkoasiasi koskee?

Auto tai muu ajoneuvo
Sairaus tai tapaturma
Lemmikkieläin
Vene
Koti ja omaisuus
Vahinko tai hätätilanne ulkomailla

Koska saan korvauspäätöksen?

Voit seurata vahinkoasiasi etenemistä Omilla sivuilla.

Jos olet tyytymätön korvauspäätökseen

Voit valittaa tekemästämme korvauspäätöksestä ja hakea siihen muutosta.

Asiakaspuheluiden ja tekstiviestien numeroita

Tekstiviestien ja asiakaspuheluiden avulla kerromme palveluistamme ja vakuutuksistamme.

Tekstiviestit numerosta 16590

Tekstiviestin lähettäjänä näet joko numeron 16590 tai IfVakuutus yhteenkirjoitettuna. Voit vastata viestiin, mikä maksaa teleoperaattorisi perimän, normaalin tekstiviestin verran. 

Lue lisää tekstiviesteistä

Asiantuntijamme saattaa tavoitella sinua myös puhelimitse. 

Lue lisää puheluista 

Miten ilmoitan uuden osoitteeni?

Postin kautta tekemäsi muuttoilmoitus välittyy meille automaattisesti. Sinun kuitenkin tulee siirtää kotivakuutus uuteen osoitteeseen

Missä Ifin konttorit sijaitsevat tai mikä on Ifin osoite?

Ifillä ei ole enää konttoreita Suomessa. Palvelemme sinua digitaalisissa kanavissamme ja puhelimitse. 

Postiosoite

IF VAKUUTUS
PL 4
00025 IF

Voinko lähettää sähköpostia Ifiin?

Sähköpostin sijaan voit laittaa meille viestiä Omilla sivuilla, jossa viestin lähettäminen on nopeaa ja tietoturvallista. Lue lisää sähköpostin lähettämisestä

Hei! Oliko tällä sivulla oleva tieto sinulle hyödyllistä?

Sivun sisältö oli hyödyllistä

Älä kirjoita palautteeseen henkilötietoja, kuten nimeä, puhelinnumeroa, sähköpostia, osoitetta tai muita arkaluonteisia tietoja.

Et voi hoitaa vakuutusasioitasi tai jättää yhteydenottopyyntöä tämän palautelomakkeen kautta. Emme voi vastata jättämääsi palautteeseen. Jos haluat vastauksen, lähetäthän meille viestin Omien sivujen kautta.

* Pakollinen kenttä
Lomake lähetetään...