Suomen parasta korvauspalvelua

Arvostat sujuvaa korvauspalvelua aina silloin, kun jotain sattuu. Asiakkaamme arvioivat korvauspalvelumme maan parhaaksi.*

  • Ole huoletta. Me autamme.

    Asiasi otetaan meillä käsittelyyn saman tien, ja hoidamme vahinkosi nopeasti loppuun asti.

  • Enemmän tyytyväisiä asiakkaita

    Olemme ylpeitä siitä, että 92 % asiakkaistamme on tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä vahinkonsa käsittelyyn.

  • Nopeaa korvauspalvelua

    Lupaus todentuu toiminnassamme. Käsittelemme yli 70 % tapauksista vuorokauden aikana.

* Vertailututkimus asiakkaiden tyytyväisyydestä vakuutusyhtiönsä korvauspalveluun: Kuinka tyytyväinen olit vahinkojesi käsittelyyn. Nettipaneeli, n=2613, joista Ifin asiakkaita 165. 12/2016–01/2017, Kantar TNS.

Muistathan säilyttää kuitit

Vahinkoilmoituksen lisäksi saatamme pyytää muitakin asiakirjoja. Säilytä kuitit ja tositteet, kunnes korvaus on maksettu.

Pyri rajoittamaan vahinko mahdollisimman vähäiseksi. Pyri estämään lisävahinkojen syntyminen. Jos vahinkoon liittyy rikos, sinun on tehtävä myös rikosilmoitus.

Saat apua näistä numeroista

Kun teet hätäilmoituksen

  1. Kerro kuka olet.
  2. Kerro mistä puhelinnumerosta soitat.
  3. Kerro mitä on tapahtunut: onko kyseessä esim. tulipalo, onnettomuus tai sairauskohtaus.
  4. Kerro mahdollisimman tarkasti osoite, minne apua tarvitaan. Sovi opastuksesta.
  5. Kerro onko joku vaarassa ja kuinka moni on loukkaantunut.
  6. Vastaa kysymyksiin.
  7. Sulje puhelin vasta, kun saat siihen luvan.

Korvausta on haettava vuoden sisällä siitä, kun olet saanut tiedon vahingon sattumisesta sekä siitä, että on olemassa vakuutus​​, jonka perusteella voit hakea korvausta.

Tämän lisäksi myös seuraavien asioiden tulee olla kunnossa, jotta korvaus voidaan myöntää

  • Vakuutuksesi on ollut voimassa vahinkohetkellä.
  • Vahingoittunut henkilö, ajoneuvo tai omaisuus kuuluu vakuutuksen piiriin.
  • Vahinko on vakuutusehtojen mukaan korvattava.
  • Vahinkoilmoituksen tiedot ovat oikein. Virheelliset tiedot voivat aiheuttaa sen, ettei korvausta makseta.

Muista säilyttää kuitit

Vahinkoilmoituksen lisäksi saatamme pyytää muitakin asiakirjoja. Säilytä kuitit ja tositteet (esimerkiksi osto- ja korjauskuittisi, reseptisi, kauppakirjasi jne.), kunnes korvaus on maksettu.

Muutoksenhaku

Jos olet tyytymätön Ifin ratkaisuun, ota ensin yhteys asiaasi käsitelleeseen yksikköön. Katso ohjeet muutoksenhakuun ja korvauspäätöksen uudelleenkäsittelypyyntöön.

Muutoksenhakuohjeet

If Apu palvelee 24/7

If Apu on nopea apu kaikkiin autosi ongelmiin. Saat apua äkillisiin ja yllättäviin tapahtumiin ympäri vuorokauden kaikkialla Suomessa.

If Apu