Behöver du hjälp vid skada?

Här får du råd och kan göra skadeanmälan.

Finlands bästa skadehantering

En smidig skadehantering gör livet lättare när något har hänt. Våra kunder ger vår skadehantering landets bästa betyg.*

  • Lugn, vi hjälper dig.

    Vi tar hand om ditt ärende med en gång och löser det snabbt.

  • Fler nöjda kunder

    Vi är stolta över att 92 % av våra kunder är nöjda eller mycket nöjda med handläggningen av sin skada.

  • Snabb skadehantering

    Löftet besannas i vår verksamhet. Vi tar hand om 77 % av fallen inom ett dygn.

* Jämförande enkät om kundernas nöjdhet med försäkringsbolagets skadehantering: Hur nöjd var du med handläggningen av din skada? Webbpanel, n=2613, varav 165 kunder hos If. 12/2016–01/2017, Kantar TNS.

​​Kom ihåg att spara kvitton

Utöver skadeanmälan kan det hända att vi behöver kompletterande handlingar av dig. Spara alla kvitton och verifikat tills ersättningen har betalats ut.

  • Om du inte är nöjd

    Om du är missnöjd med Ifs beslut, kontakta i första hand den enhet som behandlat ditt ärende. Se anvisningarna för sökande av ändring och begäran om omprövning av ersättningsbeslutet.

    Se anvisningar
  • Minska självrisken

    För skadefria år samlar du pengar på Självriskkontot – ända upp till 200 euro.

    Läs om Självriskkontot
  • If Apu betjänar 24/7

    If Apu ger snabb hjälp vid alla problem med bilen. Du får hjälp vid plötsliga och överraskande händelser dygnet runt överallt i Finland.

    If Apu