Kundtjänst för privatkunder i Finland
Sköt dina försäkringsärenden eller anmäl skada på Mina sidor 24/7.
Mina sidor är din personliga webbtjänst där du kan sköta dina fakturerings-, försäkrings- och skadeärenden.
Sköt dina försäkringsärenden eller anmäl skada på Mina sidor 24/7.
Mina sidor är din personliga webbtjänst där du kan sköta dina fakturerings-, försäkrings- och skadeärenden.
Nummer som börjar med 010
För samtal från mobiltelefon debiteras den samtalsavgift som den egna operatören debiterar. För samtal från det fasta nätet debiteras en lokalnätsavgift.
Vi spelar in en del av våra kundsamtal. Vi använder inspelningarna till att utveckla servicens kvalitet och vid handledning och utbildning av vår personal. Inspelningarna hanteras endast av personer med särskilda befogenheter till det och som omfattas av tystnadsplikt.
Behöver du bärning eller vägservice?
Reparation av vindruta
Krock eller kollision
Behöver du läkare?
Sök ersättning för vårdkostnader
Avtalssjukhus- och läkare
Skadad eller blöt telefon
Skadad hushållsmaskin eller VVSE-anordning
Vattenskada
På sidan Vid skada hittar du mer information om vad försäkringarna ersätter och hur vi hjälper dig om skadan är framme. Läs även svar på vanliga frågor.
Bil eller annat fordon
Sjukdom eller olycksfall
Sällskapsdjur
Båt
Hem och egendom
Skada eller nödsituation utomlands
Du kan följa med handläggningen av ditt skadeärende via Mina sidor.
Du kan överklaga det ersättningsbeslut vi har gjort och göra en ändringsansökan.
Via SMS och kundsamtal ger vi dig mer information om våra tjänster och försäkringar.
SMS från numret 16590
Som SMS:ets avsändare ser du antingen numret 16590 eller IfVakuutus ihopskrivet. Du kan svara på meddelandet. Då kostar det lika mycket som vanliga SMS din operatör debiterar dig.
Samtal från numren 030644710 och 0306447101
Vi kan även ringa dig från numren 0409404270 och 0409404279. I samtalen uppdaterar vi våra kunders skydd och berättar om våra förmåner för nya kunder.
Vi ringer dig vanligtvis tre gånger, om du inte svarar vid första eller andra uppringningen.
Syftet med samtalen är att säkerställa att du och dina närstående har rätt skydd och inte blir utan hjälp om olyckan är framme.
En flyttanmälan som du gjort via Posti förmedlas automatiskt till oss, men du behöver oavsett överföra hemförsäkringen till din nya adress.
If har inte längre kontor i Finland. Vi betjänar dig i våra digitala kanaler och per telefon.
IF FÖRSÄKRING
PB 4
00025 IF
Istället för per e-post kan du kontakta oss via Mina sidor. Det är både ett snabbt och informationssäkert sätt att nå oss. Läs mer om att skicka e-post.