Tekniskt fel eller störning

Försäkringen ersätter inte reparationskostnader för ett tekniskt fel, men vi erbjuder emellertid råd om hur du kan gå till väga. Vid behov låter vi bogsera din bil till närmaste verkstad och hjälper dig att fortsätta resan. Ring vägservice eller gör beställningen via nätet.

Beställ vägassistans (på finska) Ring 010 19 18 40

Via If Apu får du hjälp 24/7 i alla ärenden som gäller ditt fordon.

Kommer det konstiga ljud från ditt fordon? Lyser varningslampan, men du vet inte vad du borde göra? Har du fått motorstopp?

Gör så här, så kommer vi till din hjälp

  1. Ring vägservice 010 19 18 40 eller gör beställningen på nätet (på finska).
  2. Du får råd vid problem med bilen och ett bärgningsfordon kommer vid behov till dig.
  3. Oftast räcker det att en mekaniker ger assistans på platsen, varvid det går att fortsätta färden.
  4. Ditt fordon bogseras till närmaste reparationsverkstad vid behov.
  5. Om färden fortsätter, gör en skadeanmälan för kostnader i anknytning till resan. Om inga övriga kostnader uppstått, behöver du inte fylla i någon skadeanmälan.

Vad ersätts?

  • Bärgnings- och vägservice ingår i nästan alla kaskoförsäkringar hos If.
  • Du får ersättning för bogsering till närmaste reparationsverkstad.
  • Om färden fortsätter, får du ersättning för kostnader upp till 500 euro i anknytning till resan.
  • Ingen självrisk.
  • Att använda bärgningsservice sänker inte bonusen.
  • Om Hyrbilstjänsten ingår i din försäkring, får du en ersättande bil till ditt förfogande för den tid som din egen bil repareras.
  • Försäkringen ersätter inte reparationskostnader som härrör från tekniskt fel.
  • Vanliga frågor

    Se svaren på de vanligaste frågorna våra kunder brukar ställa oss om ersättningsärenden.

    Vanliga frågor
  • If Apu står till din tjänst 24/7

    Du får hjälp snabbt via tjänsten, när du behöver det. Vi erbjuder service i hela Finland.

    Ring 010 19 18 40