Direktersättning

Ifs djurförsäkringar omfattar direktersättning, som underlättar besök hos veterinären eftersom kliniken ansöker om ersättning i ditt namn. Vid sjukdom eller olycka som ersätts ur försäkringen betalar du endast självrisken.

Direktersättningstjänsten har öppet varje dag 8–24.

Hitta närmaste klinik

Hur fungerar direktersättningen om djuret blir sjukt?

  1. Ta vara på djurförsäkringens försäkringsnummer, som du hittar på Mina sidor eller via appen If Mobil. Den tiosiffriga försäkringsnummern börjar med numren 201 eller 205.
  2. Uppge försäkringsnumret i samband med att du anmäler dig på djurkliniken.
  3. Efter veterinärbesöket ansöker djurkliniken om ersättning i ditt namn. Du får beslutet inom oftast 10 minuter.
  4. Om direktersättningen godkänns, betalar du bara självrisken på kliniken.
  5. Ersättningsbeslutet hittar du på Mina sidor.

Djurkliniker

Hitta närmaste djurklinik som erbjuder direktersättning genom att tillåta platsdelning:

Dela min plats

Eller välj ort i menyn:

Vanliga frågor om tjänsten

Nedan hittar du svar på vanliga frågor om direktersättningen.