Direktersättning

Ifs djurförsäkringar som omfattar direktersättning underlättar besök hos veterinären, eftersom kliniken ansöker om ersättning för din räkning. Du betalar endast självrisken för ersättningsbara sjukdomar eller olyckor.

Vår direktersättning står till tjänst varje dag kl. 8–21

Långa betjäningstider säkerställer att du kan använda direktersättning flexibelt under djurklinikernas öppettider. 

Hur fungerar direktersättningen om djuret insjuknar?

  1. Ta vara på djurförsäkringens försäkringsnummer, som du hittar på Mina sidor eller via If Mobil -appen. Den tiosiffriga försäkringsnummern börjar med numren 201 eller 205.
  2. Uppge försäkringsnumret när du anmäler dig på djurkliniken.
  3. Efter veterinärbesöket ansöker djurkliniken om ersättning på dina vägnar. Du får beslutet inom oftast 10 minuter.
  4. Om direktersättningen godkänns, betalar du på kliniken endast djurförsäkringens självrisk.
  5. Du ser ersättningsbeslutet på Mina sidor.

Djurkliniker

Hitta de närmaste djurklinikerna som erbjuder direktersättningtjänst genom att tillåta platsdelning:

Dela din plats

Eller välj ort i menyn:

Vanliga frågor om tjänsten

Nedan hittar du svar på vanliga frågor om direktersättningen.

  • Trygghet via djurförsäkringen

    Försäkring för sällskapsdjuret

    Djurförsäkringen ersätter sjukdomar och olycksfall för djuret genom hela livet.

    Köp via nätet
  • När skadan är framme

    Hos If får du Finlands bevisat bästa skadehantering.

    Anmäl djurskada