På Mina sidor sköter du dina försäkringsärenden och läser din försäkringspost

Mina sidor har alltid öppet

Som kund hos If har du automatiskt tillgång till en personlig webbtjänst – Mina sidor.

På Mina sidor sköter du dina försäkringsärenden enkelt, klart och åskådligt. Du kan också sköta dina försäkringsärenden smidigt via smarttelefon och pekplatta.

Du får automatiskt tillgång till Mina sidor.

Logga in på Mina sidor med dina nätbankskoder eller ett mobilcertifikat. Det är tryggt att använda webbtjänsten och endast du kan se dina personliga uppgifter. Dataförbindelsen är krypterad.

Försäkringspost till Mina sidor

Som användare av Mina sidor kan du välja om du vill få din försäkringspost elektroniskt till Mina sidor. Vi skickar då inte längre försäkringsdokument eller fakturor till dig på papper som fyller dina skåp.

När det kommit in försäkringspost till Mina sidor (ett försäkringsbrev, en faktura, ett ersättningsbeslut eller ett meddelande från vår kundrådgivare), får du enligt ditt val besked per sms och/eller e-post. I samband med fakturabeskedet får du också de uppgifter som behövs för betalningen. Notera emellertid att vi inte skickar något separat meddelande om inkomna fakturor, om du har valt e-faktura.

Försäkringshandlingar och fakturor per post

Om du vill få din försäkringspost igen på papper, kan du göra ändringen via Mina sidor på sidan Kunduppgifter. Undantagsvis skickar vi emellertid enligt ditt val besked per sms och/eller e-post när det kommit in ny viktig information till Mina sidor, såsom ett meddelande från vår kundrådgivare.

Kundstöd för Mina sidor

Om du har frågor om Mina sidor, kontakta vår kundtjänst på numret 010 19 19 20, vardagar kl. 8.00–20.00.