Viestillä voit esimerkiksi ilmoittaa muuttuneet yhteystietosi, tilinumerosi tai kysyä vakuutusturviin liittyviä kysymyksiä.
Usein kysytyt kysymykset
Laskut ja verkkolaskutus
Kuinka otan verkkolaskutuksen käyttöön, miten päivitän verkkolaskutustietoni, mihin ilmoitan yritykseni tilinumeron maksunpalautusta varten, voinko maksaa muun pankin tilille?
Minne toimitan vahinkoon liittyvät lisäselvitykset ja liitteet? Vahinkojen liitteet ja lisäselvitykset voit pyydettäessä ilmoittaa digipalveluiden kautta. Jos yrityksesi ei käytä digipalveluita, voit olla yhteydessä yritysten korvauspalveluun 010 19 16 00. Säilytä tositteet kunnes saat korvauspäätöksen.
Ohjeet vahinkotilanteisiin
Korvaussivuiltamme löydät kaikki vahinkotilanteet. Sivuilla kerromme, mitä vakuutukset korvaavat ja miten autamme sinua.
Muutoksenhaku korvauspäätökseen
Jos olet tyytymätön Ifin ratkaisuun vahinkoasiassasi, ota ensin yhteys asiaasi käsitelleeseen korvausosastoon Ifissä. Voit pyytää meitä käsittelemään korvauspäätöksen uudelleen. Katso ohjeet muutoksenhakuun
Haluan tehdä muutoksia yritykseni vakuutukseen tai päivittää asiakastietojani.
Voit ilmoittaa muutoksista Yrityksen Omat sivut -verkkopalvelussa. Ilmoita muutoksista valitsemalla vakuutus, jota haluat muokata. Kirjaudu verkkopalveluun
Vakuutustodistukset- ja kortit
Mistä saan vakuutustodistuksen?
Voit tarvita todistuksen yrityksen vakuutuksista erilaisissa tilanteissa, esimerkiksi palveluiden ja urakoiden kilpailutustilanteissa. Yrityksen Omat sivut -verkkopalvelusta voit itse ladata vakuutuksen voimassaolotodistuksen. Löydät sen Asiakirjat-välilehdeltä. Kirjaudu verkkopalveluun
Tietoturvasyistä emme käytä sähköpostia vakuutusten tai korvausasioiden hoitamiseen. Voit lähettää meille tietoturvallisen viestin digipalvelumme kautta. Digipalveluissamme tietoliikenneyhteys on salattu, ja vain sinä näet omat tietosi.
Voit myös jättää soittopyynnön, soittaa meille tai käyttää chatia.
Ifin konttorit
Ifillä ei ole enää asiakaskonttoreita. Palvelemme sinua digipalveluissamme ja puhelimitse.
Yritysasiakaspalvelun aukioloajat
Palvelemme numerossa 010 19 15 00 ma–pe klo 8–17, tai jätä soittopyyntö.
Vahinkoasioissa palvelemme numerossa 010 19 16 00 arkisin:
ajoneuvot klo 9–16
omaisuus klo 9–16
henkilö klo 9–16
kuljetus- ja pienalusvahingot klo 9–16
vastuuvahingot klo 9–16
oikeusturva klo 10–14
Puheluiden hinnat ja tallennus
010 19 -alkuiset numerot
Oman teleoperaattorisi perimä normaali, matkapuhelumaksu. Lankaverkosta soitettuna hinta on paikallisverkkomaksu.
010 51 -alkuiset numerot
8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/minuutti niin matkapuhelimesta kuin lankaverkosta soitettuna. 010 51 -alkuisia ovat esimerkiksi osa yrityspalvelunumeroistamme.
Tallennamme osan asiakaspuheluistamme. Käytämme asiakaspuhelutallenteita palvelumme laadun kehittämiseen ja henkilökuntamme koulutukseen. Tallenteita saavat käsitellä vain siihen oikeutetut henkilöt, joita sitoo vaitiolovelvollisuus.