Työmatkan viivästymiset, peruuntumiset ja keskeytykset
Usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia
Matkan peruuntuminen tarkoittaa, että matkalle lähtö estyy kokonaan. Peruuntuminen voidaan korvata, jos peruutuksen syynä on ollut sinun tai lähiomaisesi sairaus, tapaturma tai kuolema, omaisuuteesi kohdistuva vakava vahinko asuinmaassa tai viranomaisten antama suositus matkustamisen välttämisestä tai matkustusrajoitus.
Korvausta on haettava viipymättä ensisijaisesti matkan- tai kuljetuksenjärjestäjältä tai muulta palveluntuottajalta ja vasta tämän jälkeen vakuutusyhtiöltä. Vakuutuksesta voidaan korvata se osuus, josta muualta et saa korvausta.
Kun olet saanut hyvityksen matkanjärjestäjältä, liikenteenharjoittajalta tai palveluntuottajalta, tee vahinkoilmoitus.
Vakuutus ei korvaa lentoyhtiön peruuttamaa lentoa. Jos lentoyhtiö peruuttaa lennon, se on velvollinen järjestämään sinulle korvaavan lennon tai hyvittämään sinulle lipun hinnan takaisin.
Lennon viivästyessä lentoyhtiön velvollisuutena on järjestää sinulle lippu myöhemmälle lennolle tai hyvittää sinulle matkaliput. Matkavakuutuksesi voi sisältää viivästymisturvan, jolloin voit saada korvausta, jos lähtösi viivästyy yli neljä tuntia aikataulun mukaisen lähtöajan jälkeen. Vakuutuskirjalla on mainittu enimmäisvakuutusmäärä.
Matkavakuutus korvaa kotiinpaluukulut, jos lähiomainen äkillisesti ja odottamattomasti sairastuu tai loukkaantuu vakavasti. Järjestä paluumatkasi itse ja hae korvausta Ifistä jälkikäteen. Tarkista ensin, onko alkuperäistä lippua mahdollista siirtää. Jos ei ole, käyttämätön lippu tulisi viipymättä perua ja hakea hyvitykset lentoyhtiöltä. Korvaamme economy-luokan lentolipusta aiheutuneet ylimääräiset kulut.