Voit valittaa, jos olet tyytymätön

Ota meihin yhteyttä, jos olet tyytymätön korvauspäätökseen. Me käsittelemme valituksesi oikeudenmukaisesti. Muutoksenhaku on kolmiportainen. Ratkaisemme asiasi mahdollisimman nopeasti.

Useimmat asiakkaamme ovat meihin tyytyväisiä. Joskus kuitenkin tapahtuu väärinkäsityksiä, ja mekin teemme virheitä. Haluamme, että asiointi kanssamme sujuu silloinkin helposti. Haluamme oppia virheistämme. Haluamme palvella sinua hyvin.

Jos olet tyytymätön korvauspäätökseen, ota ensimmäiseksi yhteyttä asiaasi käsitelleeseen korvauspalveluun. Yhteystiedot löydät korvauspäätöksestäsi. Väärinkäsitykset voidaan oikaista, ja voit antaa meille lisätietoja, joilla voi olla vaikutusta tekemäämme ratkaisuun.

Korvauspalvelumme yhteystiedot

Jos olet edelleen tyytymätön saamaasi päätökseen, voit yhden (1) vuoden kuluessa päätöksen vastaanottamisesta kääntyä If Asiakasvaltuutetun puoleen. Asiakasvaltuutettu käsittelee muutoksenhakuilmoituksia, jotka koskevat esimerkiksi vakuutus- tai korvausratkaisuja.

Voit ottaa yhteyttä täyttämällä yhteydenottolomakkeen.

Asiakasvaltuutetun lausunnot ovat suosituksia eivätkä sido asianosaisia.

Asiakasvaltuutettu ei kuitenkaan voi ottaa kantaa

  • lakisääteisiin vakuutuksiin ja vahinkoihin 
  • tapauksiin, jotka ovat tai ovat aikaisemmin olleet jonkin toisen muutoksenhakuelimen käsittelyssä.

Toimi näin, jos olet tyytymätön työtapaturma- ja ammattitautivakuutuksen korvauspäätökseen.

Voit hakea muutosta vakuutusyhtiön ratkaisuun

  • Vakuutuslautakunnalta (Porkkalankatu 1, 00180 Helsinki),
  • kuluttajariitalautakunnalta (PL 206, 00531 Helsinki) tai
  • yleiseltä tuomioistuimelta.

Sinun täytyy hakea muutosta kolmen vuoden kuluessa siitä, kun sait kirjallisen tiedon yhtiömme päätöksestä ja mainitusta kolmen vuoden määräajasta.

Kanne tuomioistuimessa voidaan panna vireille Suomessa olevassa asianosaisen tai vakuutusyhtiön kotipaikan käräjäoikeudessa.

Lautakuntien lausunnot ovat suosituksia, eivätkä sido asianosaisia.

Jos kyseessä on venevahinko, voit saattaa asian Suomen merivahingonlaskijan ratkaistavaksi kolmen vuoden kuluessa siitä, kun sait kirjallisen tiedon yhtiömme päätöksestä ja edellä mainitusta kolmen vuoden määräajasta. Ennen kuin tällainen asia voidaan ottaa tuomioistuimen tutkittavaksi, siitä tulee aina olla merivahingonlaskijan korvausselvitys (laki 10/53). Muutosta merivahingonlaskijan korvausselvitykseen haetaan merilain mukaan.

Vakuutus- ja rahoitusneuvonta       
Kuluttajariitalautakunta