Työtapaturmavakuutuksen palkkailmoituksen täyttöohje

Katso ohjeet työtapaturmavakuutuksen palkkailmoituksen täyttämiseen. Palkkailmoituksen tietoja käytetään pakollisen työtapaturmavakuutuksen ja sen yhteydessä otettavien vapaaehtoisten vakuutusten sekä työntekijäin ryhmähenkivakuutuksen maksun laskennassa.

Palkkatiedot tulorekisteristä

Käytämme aina tulorekisterin tietoja, kun tiedot ovat sitä kautta saatavilla. Lähetämmekin palkkailmoituslomakkeen täytettäväksesi vain tarvittaessa.

Täyttöohje

Työtapaturmavakuutuksen palkkailmoituksen tietoja käytetään pakollisen työtapaturmavakuutuksen ja sen yhteydessä otettavien vapaaehtoisten vakuutusten sekä työntekijäin ryhmähenkivakuutuksen maksun laskennassa. Jos sinun pitää täyttää palkkailmoitus, saat esitäytetyn ilmoituksen verkossa tai postitse.

  • Yrityksen Omat sivut -verkkopalvelun käyttäjät saavat palkkailmoituksen postitse.
  • If Login -verkkopalvelun käyttäjät löytävät palkkailmoitukset kohdasta Vakuutukset - Lomakkeet ja todistukset -Työtapaturmavakuutus – Työtapaturmavakuutuksen palkkailmoitus.

Tarkista tiedot ja merkitse mahdolliset muutokset ja korjaukset kyseisen tiedon kohdalle. Jos tiedot eivät mahdu niille varattuun kenttään, voit käyttää erillistä liitettä täydentämään lomaketta. Täytä tiedot huolella.

Kausi, jolta palkkatiedot ilmoitetaan, on mainittu palkkailmoituksen alkuosassa. Jos jonkin kohteen vakuutuskausi poikkeaa palkkailmoituksen alkuosassa kerrotusta ilmoituskaudesta, on tästä maininta kyseisen kohteen kohdalla.

Tarkista ja tarvittaessa korjaa palkkailmoituksen alussa mainittu tieto yrityksesi toimialasta.

Palkkailmoitus voi olla tarpeen vain osasta yrityksen vakuutetuista. Tällöin saamme loput tiedot tulorekisteristä.

Palautus ja allekirjoitus

Palauta palkkailmoitus täytettynä lomakkeessa annettuun määräpäivään mennessä joko verkkopalvelussamme tai lomakkeesta ilmenevään osoitteeseen.

  • Jos käytössäsi on Yrityksen Omat sivut -verkkopalvelu, voit kirjautua palveluun ja palauttaa täytetyn palkkailmoituksen viestin liitteenä.
  • Jos käytössäsi on If Login, voit kirjautuneena täyttää palkkailmoituksen suoraan verkossa. Löydät palkkailmoituksen kohdasta ”Vakuutuslomakkeet”.

Muista tarkistaa tai merkitä ilmoituksen loppuun pyydetyt tiedot pankkitilistä.

Palauta ilmoitus, vaikka palkkoja ei olisi maksettu ilmoituskauden aikana. Merkitse tällöin palkaksi 0 euroa.

Huomioithan, että palkkatietoja ei voi ilmoittaa puhelimitse. Vakuutuksenottajan tai hänen edustajansa tulee allekirjoittaa palkkailmoitus. Ilmoita lomakkeen lopussa myös yhteyshenkilö, jolta saamme tarvittaessa lisätietoja.