Tässä on David.

Hän ei ole vain vakuutusneuvoja.
Hän turvaa myös pääsyn ruokaostoksille.

Työssään Ifin vakuutusneuvojana David arvostaa eniten asiakaskontakteja ja mahdollisuutta neuvoa ihmisiä heidän eri elämänvaiheissaan. Pienen lapsen vanhempi, vasta eläkkeelle jäänyt tai ensimmäisen auton omistaja – kahta samanlaista puhelua ei ole ja kaikilla asiakkailla on erilaiset vakuutustarpeet.

"Vakuutusten myyminen on kuin palapelin kokoamista. Kuuntelemalla ja kysymällä oikeita kysymyksiä ymmärrän, mikä on asiakkaalleni tärkeää niin arjessa kuin pitkällä tähtäimelläkin. Jokainen asiakas ja jokainen keskustelu on ainutlaatuinen – se tekee työstäni sekä hauskaa että kehittävää".

Olen asiakkaan kanssa samaa tiimiä.

- Asiakkaan elämään perehtyminen on minulle avainasia, David sanoo. Rikkinäinen auto on asiakkaalle muutakin kuin metallia ja maalia. Normaalin arki pysähtyy välittömästi. Yhtäkkiä tavallisista asioista tulee hankalia, kuten miten käydä kaupassa tai viedä seitsemänvuotias jalkapallotreeneihin. Vakuutusneuvojana tehtäväni on ymmärtää asiakkaan elämän kriittiset kohdat jo ennen kuin vahinko tapahtuu ja tarjota oikeita vakuutuksia, jotka tekevät elämästä turvallisempaa.

Davidia motivoi myydä vakuutuksia, jotka todella ovat merkityksellisiä silloin, jos huono onni iskee. Ifissä kyse onkin siitä, että asiakas on asianmukaisesti vakuutettu, ei tarpeettomasti vakuutettu. Vakuutusneuvojan tehtävänä on siis selvittää, millaisia turvia asiakkaalla on nykyään ja kuinka ne vastaavat vakuutustarpeeseen.

- Monet asiakkaat eivät oikeastaan tiedä, mitä heidän vakuutuksensa sisältävät, sanoo David. Asiakas saattaa maksaa autovakuutuksessaan ylimääräistä lisäturvaa, joka on ajotottumuksiin ja elintapoihin nähden täysin tarpeeton.  Siinä tapauksessa suosittelen aina sen lopettamista. Asiakas ja minä olemme samassa tiimissä ja selvitämme parhaat ratkaisut yhdessä.

Täydellä teholla välittävässä yrityskulttuurissa

Davidia ei viehättänyt Ifissä vain mahdollisuus työskennellä tiiviissä asiakassuhteissa ja mielekkäässä myyntityössä. Hän näki myös hyviä kehitysmahdollisuuksia yrityksen sisällä sekä vakaan ja turvallisen työnantajan.

- Ennen kuin alat työskennellä täällä, on vaikea käsittää, miten hieno ilmapiiri tiimissä on. Se on todella ihmeellistä, sanoo David. Kaikki ovat avuliaita ja uudet työntekijät saavat kannustusta ja tukea kokeneemmilta kollegoilta. Johtajat ovat aina käytettävissä, ja jos sinulla on kysyttävää, saat aina nopeasti apua asiantuntijalta. Työskentelemme usein täydellä teholla, mutta silti välittävässä yrityskulttuurissa. Emme välitä vain asiakkaistamme, vaan myös toisistamme.