Päävalikko Siirry sisältöön

Ifin Q2-tulos: Vahvaa kokonaiskasvua, jota vauhditti henkilövakuutusten kysyntä

08.06.2025, 05.42

Ifin teki toisella vuosineljänneksellä vahvan tuloksen, jota tukivat korkea asiakaspysyvyys sekä asiakasmäärän kasvu. Inflaatio ja korvauskehitys olivat matalampia verrattuna edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon, jota rasittivat yksittäiset suuret vahingot. Myös kustannus- ja hinnoittelutoimet tukivat positiivista kehitystä neljänneksen aikana.

Kokomme ja vahva markkina-asemamme eivät ole ainoastaan kilpailuetu – ne hyödyttävät myös asiakkaitamme, kertoo Ifin toimistusjohtaja Morten Thorsrud.

- Kokomme ja vahva markkina-asemamme eivät ole ainoastaan kilpailuetu – ne hyödyttävät myös asiakkaitamme. Niiden ansiosta meillä on paremmat mahdollisuudet vahvistaa entisestään digitaalisia palveluitamme, joita asiakkaamme arvostavat. Viimeisen kuuden kuukauden aikana yksityisasiakkaiden digimyynti kasvoi 12 prosenttia, ja 65 prosenttia asiakkaistamme ilmoitti vahingoistaan digitaalisesti, kertoo toimitusjohtaja Morten Thorsrud.

Henkilövakuutusten vahva kasvu jatkuu

Henkilövakuutusten kysyntä on vahvaa – yksityisasiakkaiden keskuudessa kasvu oli 11 prosenttia vuoden ensimmäisellä puoliskolla. Myös yritys- ja teollisuusasiakkaiden kiinnostus henkilövakuuttamiseen on ollut kasvussa.

- Asiakkaamme etsivät yhä enemmän vakautta itselleen, perheilleen ja liiketoiminnalleen. Vuonna 2025 olemme tähän mennessä auttaneet asiakkaitamme esimerkiksi yli 27 000 etälääkärikäynnillä. Olemme mielellämme mukana tukemassa meneillään olevaa muutosta, jossa henkilökohtainen riski nähdään yhtä tärkeänä vakuuttaa kuin omaisuus – kuten auto tai koti, sanoo Thorsrud.

Pienet ja keskisuuret yritykset ovat tärkeä kasvava asiakassegmentti, jossa henkilövakuutusten kysyntä on myös lisääntynyt. Äskettäin toteutetussa Ifin pohjoismaisessa kyselyssä selvisi, että pienyritykset kokevat pitkäaikaiset sairauspoissaolot yhdeksi suurimmista liiketoimintariskeistä.

Tutustu If helps a lot -raporttiin, jossa jaamme kohokohtia liiketoiminnastamme vuoden 2025 ensimmäiseltä puoliskolta ja siitä, kuinka olemme asiakkaitamme auttaneet – erityisesti henkilövakuutusten alueella. Raportti on englanniksi.

Topdanmark liittyi Ifiin virallisesti heinäkuun alussa

Heinäkuun 1. päivänä toivotimme yli 2 000 uutta työntekijää tervetulleiksi, kun tanskalainen Topdanmark integroitiin Ifiin. Yhdistymisen myötä olemme valmiita palvelemaan 100 000 uutta yritys- ja maatalousasiakasta sekä yli 600 000 uutta yksityisasiakasta Tanskassa.

- Topdanmarkin integraatio vahvistaa positiotamme Pohjoismaiden suurimpana vakuutusyhtiönä ja täydentää vahvaa asemaamme Baltiassa. Emme ole koskaan olleet paremmassa asemassa palvellaksemme yli 4,6 miljoonaa asiakastamme. Olemme innoissamme mahdollisuudesta tarjota entistä parempia asiakaskokemuksia ja luoda arvoa sekä asiakkaillemme että yhteiskunnalle, iloitsee Thorsrud.

Ifin Q2-tulos Suomessa

  • Bruttomaksutulo 259 miljoonaa euroa (Q2/2024: 250 milj. e)
  • Bruttomaksutulon kasvu (vertailukelpoinen): 0,6 %
  • Vakuutuspalvelutulos 64 miljoonaa euroa (Q2/2024: 29)
  • Yhdistetty kulusuhde 77,6 prosenttia (89,7 %)

If on osa Sampo-konsernia. Lue lisää Sammon tuloksesta: www.sampo.com/result  

Mediayhteydet

Tavoitat Ifin viestinnän ma-pe klo 9-16.

Henna Nikkari, Head of Press

Henna Nikkari
Head of Press
Puhelin: 010 514 1245
Sähköposti: henna.nikkari@if.fi

Mediamyynti ja sponsorointi

Mediamyyntiin liittyvissä asioissa pyydämme ystävällisesti olemaan yhteydessä yhteistyökumppaniimme Dentsuun.

Sponsoroinnin osalta keskitymme  lasten liikenneturvallisuuteen emmekä pääsääntöisesti tue muita kohteita.

Voit lukea vastuullisuustyöstämme täältä. 

Jos tarvitset Ifin logon, saat sen helposti Ifin yhteyshenkilösi kautta.

Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa