Tv:n är sönder

Läs först anvisningarna och logga sedan in på Mina sidor för att fylla i skadeanmälan.

Vi ser ofta dagligen på tv och därför kan det vara mycket förargligt om tv:n inte fungerar. En trasig tv-apparat kan bli en dyr affär. Lyckligtvis finns det försäkringar som till stor del också ersätter skador på tv:n.

Anvisningar för skadeanmälan

Ersättningsbeloppet beror bland annat på tv-apparatens ålder och på den självrisk som du valt. Därför motsvarar ersättningen ofta inte priset på en ny tv.

Om tv:n har gått sönder av en inre orsak, kom ihåg att i första hand begära ersättning med stöd av affärens garanti eller ansvar för fel. De flesta tv-apparater har två års garanti. Affärens eller tillverkarens garanti kommer alltid till din fördel, eftersom ingen självrisk dras av vid en garantireparation.

För att vi ska kunna avgöra vilken ersättning du har rätt till, gör så här:
Ta reda på priset för en ny motsvarande tv-apparat. Du kan kontrollera priset t.ex. på Giganttis webbplats. Samma modell finns ofta inte längre till salu. Välj då en modell med motsvarande egenskaper.

Sök ersättning enkelt via Mina sidor, där du har tillgång till förhandsifyllda skadeblanketter. Om du inte har egna bankkoder, fyll i en skadeanmälan för tv:n.

När vi fått din skadeanmälan, kontrollerar vi vilka skador som din försäkring ersätter och vad den inte ersätter. Förstör inte den skadade egendomen förrän du får ett ersättningsbeslut.

Du kan också ha nytta av följande