Digitala tjänster

för Ifs företagskunder
  • Hantera dina försäkringar enklare i If Företagsfoldern

    Vi rekommenderar att du som vår kund använder If Företagsfoldern för alla dina försäkringsärenden. Skadehanteringen löper också smidigare, när du gör skadeanmälan via foldern.

    Logga in tryggt med ditt eget användar-ID för foldern eller med dina personliga nätbankskoder.

    Logga in på If Företagsfoldern
  • Vill du ha en offert på företagsförsäkringar?

    Begär offert på försäkringar för ditt företag. Vi kontaktar di senast nästa vardag.

    Begär offert
  • Om olyckan är framme

    Vi rekommenderar att du anmäler alla skador via If Företagsfoldern. Då sparas alla meddelanden och all kommunikation i anslutning till skadorna och du kan följa upp hur ärendet framskrider.

    Du kan anmäla alla skador med undantag av arbetsolycksfall och yrkessjukdomar också utan att logga in.

    Anmäl skada
  • Boka tid

    Du kan boka en telefontid som passar dig bäst för att diskutera ditt företags försäkringsärenden. 

    Du kan också boka tid för ett onlinemöte, där vår kundrådgivare kan visa dig sin egen datorskärm och ”handgripligen” ge råd i de ärenden som intresserar dig.

    Boka telefontid (på finska)
  • Chatta med Alvar

    Du kan när som helst chatta med kundserviceroboten Alvar. Alvar betjänar dig dygnet runt. Öppna chatten genom att klicka på ikonen nere till höger på sidan. Om Alvar inte kan svara på din fråga, förmedlas ditt meddelande till en kundrådgivare som kontaktar dig. Våra kundrådgivare är på plats må–fr 9–16.

  • Du kan självfallet också ringa

    Du kan naturligtvis också ringa oss, när du vill diskutera företagsförsäkringar. De viktigaste telefonnumren:

    Försäkringstjänster för företagskunder
    TELEFON 010 19 15 00
    Öppet må–fr 9.00–17.00