Lehdistötiedote, 3.11.2010 11:10:42

Ifillä vakaa tulos

Vahinkovakuutusyhtiö Ifin tekninen tulos oli 340 miljoonaa euroa vuoden 2010 yhdeksältä ensimmäiseltä kuukaudelta, kun se vastaavalta ajalta viime vuonna oli 374 miljoonaa euroa.  Yhdistetty kulusuhde oli 93,0 prosenttia (92,0 %) tammi-syyskuussa. Kolmen ensimmäisen vuosineljänneksen tulos ennen veroja oli 519 miljoonaa euroa (476).

- If tekee vakaata tulosta alhaisella ja hyvällä yhdistetyllä kulusuhteella Pohjoismainen organisaatiomme osoittaa jälleen vahvuutensa. Esimerkiksi Tanskan viimekesäisten rankkasateiden vaikutusta tulokseen tasoitti rauhallisempi vahinkokehitys muissa Pohjoismaissa. Voimme edelleen parantaa kustannustehokkuutta, sanoo vahinkovakuutuskonserni Ifin toimitusjohtaja Torbjörn Magnusson.

Vuoden 2010 kolmannen vuosineljänneksen tekninen tulos ennen veroja oli 131 miljoonaa euroa (132 MEUR). Yhdistetty kulusuhde oli 90,6 prosenttia (90,9 %) jakson aikana ja tulos ennen veroja 186 miljoonaa euroa (167 MEUR).

If Suomessa
If toimii Pohjoismaiden lisäksi Baltiassa ja Venäjällä. Suomen toiminnan tekninen tulos oli 81 miljoonaa euroa (111 MEUR) vuoden 2010 yhdeksältä ensimmäiseltä kuukaudelta. Yhdistetty kulusuhde oli 88,6 prosenttia (85,2 %) jaksolta.

Kolmannella vuosineljänneksellä Suomen toiminnan tekninen tulos oli 21 miljoonaa euroa (50). Yhdistetty kulusuhde oli heinä-syyskuussa 90,2 prosenttia (78,2 %).

- Suomessa If tekee edelleen hyvin vakaata tulosta huolimatta tavanomaisia vuosia lukuisemmista suurvahingoista. If Suomessa on edelleen johtavia yhtiöitä maailmassa, kun verrataan internetin kautta tulevien vahinkoilmoitusten määrää, Torbjörn Magnusson toteaa.

Sammon tulos
If kuuluu Sampo-konserniin. Sammon tulos ennen veroja oli heinä-syyskuussa 2010 338 miljoonaa euroa (192). Osakekohtainen tulos oli kolmannella vuosineljänneksellä 0,51 euroa (0,27 euroa).

Lataa tiedostot