Lehdistötiedote, 13.10.2005 14:00:00

If Vahinkovakuutuksen 27.000 euron lahjoitus vähävaraisille koululaisille

Linnanmäellä tänään pidetyssä lahjoitustilaisuudessa If Vahinkovakuutusyhtiön johtaja Paula Salonen luovutti tänään 27.000 euron shekin Lasten Päivän Säätiön Suojelijan rahastolle. Lahjoituksen otti vastaa Lasten Päivän Säätiön toimitusjohtaja Risto Räikkönen.

Lahjoitussumma kertyi, kun 140 251 lasta lensi Lohikäärmeen selässä ja 129 431 ajoi Rekkarallia syyskuussa päättyneen kauden aikana. Näistä Ifin nimikkolaitteissa vierailijoiden käynneistä If lahjoitti 10 senttiä Lasten Päivän Säätiön Suojelijan rahastolle.

- If on tukenut Lasten Päivän Säätiön kautta Linnanmäen toimintaa kahtena vuotena. Ifin nimikkolaitteet ovat tuoneet paitsi lisäarvoa merkittävälle yhteistyösopimukselle, myös hyvää mieltä kävijöille. Jokainen laitteissa vieraillut on omalta osaltaan osallistunut
tärkeään lastensuojelutyöhön, totesi johtaja Paula Salonen Ifistä.

Suojelijan rahasto jakaa apurahoja peruskoulua menestyksekkäästi käyville vähävaraisille lapsille, jotka käytöksellään rakentavat myönteistä opiskeluilmapiiriä ja luovat yhteishenkeä koulussa sekä osoittavat sosiaalista aktiivisuutta myös vapaa-aikana.

Rahaston pääoma on saatu siirtämällä siihen presidentti J.K. Paasikiven Alli-puolison nimeä kantavan rahaston varat sekä presidentti Urho Kekkosen 75-vuotispäivän kunniaksi lahjoittamat varat. Rahaston suojelija on tasavallan presidentti Tarja Halonen.

- Lasten Päivän Säätiö kiittää If Vahinkovakuutusta tästä merkittävästä panoksesta, jolla tuetaan vähävaraisten perheiden lasten koulumenestystä, kiitti Lasten Päivän Säätiön toimitusjohtaja Risto Räikkönen.

Lisätiedot ja yhteydet:
Toimitusjohtaja Risto Räikkönen, Lasten Päivän Säätiö, puhelin 050 – 64 291 ja
tiedottaja Tina Sademies, If Vahinkovakuutus, puh. 010 514 5325.

If on Pohjoismaiden ja Baltian johtava vahinkovakuuttaja, joka tarjoaa asiakkailleen vakautta ja turvallisuutta. Konsernin noin 3,6 miljoonasta asiakkaasta noin miljoona on Suomen Ifin vastuulla. Henkilöstön määrä on noin 6 800, josta Suomessa toimii noin 2100. Vuonna 2004 konsernin maksutulo oli 4,2 miljardia euroa. If kuuluu Sampo-konserniin.
Yleishyödyllinen Lasten Päivän Säätiö kerää varoja lastensuojelutyöhön ylläpitämällä Linnanmäen huvipuistoa. Lastensuojelutyön tukemisen ohella säätiön tavoitteena on tarjota kaikenikäisille lapsille iloista ajanvietettä.

Lataa tiedostot