Lehdistötiedote, 12.2.2008 11:00:00

If paras riskien asiantuntija Hämeenlinnassa ja Forssassa

Vahinkovakuutusyhtiö If jatkoi viime vuonna hyvää tulostahtiaan Hämeenlinnassa ja Forssassa. Henkilöasiakkaiden vakuutusmyynnistä vastaava aluejohtaja Tero Tynys kertoo, että asiakkaat arvostavat monipuolista palvelua ja helppoa tavoitettavuutta.

- Suuren suosion saavutti erityisesti lokakuussa markkinoille tuotu omavastuuetu niille henkilöasiakkaille, jotka keskittävät vakuutuksensa Ifiin.

Suomalaisten lisääntyvä kiinnostus vakuutusasioita kohtaan näkyi keskittäjäedun suosion lisäksi vakuutusturvan kattavuutta selvittävien kartoitusten määrässä.

- Hämeenlinnan ja Forssan konttoreissamme kävi asiakkaita loka-tammikuussa yli 20 prosenttia enemmän kuin aiempina vuosina vastaavana ajankohtana keskimäärin. Myös asiakastyytyväisyys parantui selvästi viime vuoden aikana.

Forssan ja Hämeenlinnan uudistetut asiakaspalvelupisteet houkuttelivat tutustumaan uusiin tiloihin.

- Hämeenlinnan konttorin muutto Palokunnankadulle marraskuussa on saanut asiakkailta runsaasti myönteistä palautetta. Lisäksi Forssassa asiakaspalvelutilan remontointi on kerännyt kiitosta. Konttoritilat koetaan nyt entistä kodikkaammiksi ja miellyttävämmiksi asioida, Tynys kertoo.

Tynyksen mukaan vakuutusalalla kiinnostus erityisesti henkilöriskeihin varautumiseen on lisääntynyt selvästi.

- Yhä useammin asiakkaamme huomaavat henkilövakuutusten olevan erittäin tarpeellisia esimerkiksi työkyvyttömyyden varalle, ja laajaan vakuutusturvaan ollaan valmiita panostamaan aiempaa enemmän.

Toinen vahvistuva suuntaus henkilövakuuttamisen ohella on internetin hyödyntäminen vakuutusten hankinnassa ja hallinnassa. Ifin henkilöasiakkaista jo 240 000 on ottanut käyttöönsä oman vakuutuskansion Ifin verkkosivujen kautta. Myös vakuutusten myynti internetin kautta lisääntyi viime vuonna voimakkaasti.

- Lisäksi korvauspalvelujen monipuolisuus ja nopeus on asiakkaillemme valtti. Korvauksen vahingosta voi hakea internetin kautta tai puhelimitse, eikä asiakkaan tarvitse lähteä kuittien kanssa matkan tekoon, Tynys summaa.

Lisätiedot:
Tero Tynys, aluejohtaja, puh. 010 514 2245, 050 529 3483