försenat resgods

Kontrollera försäkringsnumret från ditt försäkringskort eller kontakta vid behov din arbetsgivare. Du behöver försäkringsnumret för att fylla i en ersättningsansökan.

Välj rätt blankett

Ditt försäkringsnummer börjar med SP

Om ditt försäkringsnummer börjar med SP-koden och du vill anmäla försenat resgods, gör så här:

Ditt försäkringsnummer börjar med siffror

Om ditt försäkringsnummer börjar med en sifferkod (t.ex. 001- eller 000) och du vill anmäla försenat resgods, vänligen fyll i denna blankett och skicka den ifyllda blanketten per e-post till luggage.claims@if.fi

Anvisningar för hur du gör en skadeanmälan:

  • Fyll i en skild skadeanmälan för varje skada.
  • Meddela om försvunnet resgods till företaget som ansvarade för dess transport (t.ex. flygbolag eller tågbolag).
  • Spara kvittona, om du blir tvungen att köpa nödvändighetsartiklar.
  • Du behöver inte skicka kvitton eller verifikat, vi ber om dem vid behov. 
  • Om vi behöver tilläggsinformation, kontaktar vi dig.

Du kan också kontakta vår ersättningstjänst för företag

Vi betjänar dig i ersättningsärenden som gäller företag

TELEFON
010 19 16 00

TELEFON (om du befinner dig utomlands)
+358 10 19 16 00

ÖPPETTIDER
må-fr 8.00-17.00

I brådskande skadefall (kvällar och veckoslut) kan du ringa Skadejouren
TELEFON
0800 1 3800
TELEFON (om du befinner dig utomlands)
+358 800 1 3800

Skicka e-post till ersättningstjänsten för företag