Försenat resgods
Kontrollera försäkringsnumret från ditt försäkringskort eller kontakta vid behov din arbetsgivare. Du behöver försäkringsnumret för att fylla i en ersättningsansökan.
Välj rätt blankett
Ditt försäkringsnummer börjar med SP
Om ditt försäkringsnummer börjar med SP-koden och du vill anmäla försenat resgods, gör så här:
- försenat resgods på resa: fyll i denna blankett
- försenat resgods under utlandsplacering: fyll i denna blankett
Ditt försäkringsnummer börjar med siffror
Om ditt försäkringsnummer börjar med en sifferkod (t.ex. 001- eller 000) och du vill anmäla försenat resgods, vänligen fyll i denna blankett och skicka den ifyllda blanketten per e-post till luggage.claims@if.fi
Anvisningar för hur du gör en skadeanmälan:
- Fyll i en skild skadeanmälan för varje skada.
- Meddela om försvunnet resgods till företaget som ansvarade för dess transport (t.ex. flygbolag eller tågbolag).
- Spara kvittona, om du blir tvungen att köpa nödvändighetsartiklar.
- Du behöver inte skicka kvitton eller verifikat, vi ber om dem vid behov.
- Om vi behöver tilläggsinformation, kontaktar vi dig.
Behöver du hjälp?
Du kan också kontakta vår ersättningstjänst för företag.
Ring oss 010 19 16 00
I brådskande skadefall (kvällar och veckoslut) kan du ringa Skadejouren per telefon 0800 1 3800
Skicka e-post till ersättningstjänsten för företag
Skicka ett krypterat e-postmeddelande till If Ersättningstjänsten på tyotapaturmakorvaukset@if.fi
via denna länk