Jag behöver hjälp med ett tekniskt fel eller teknisk störning

Du kan ringa oss i vilket företagsfordonsärende som helst 24/7.

Du kan ringa till oss i vilket företagsfordonsärende som helst 24/7. Vi ger dig råd för hur du ska gå till väga. Vi ordnar bogseringen och hjälper dig med att fortsätta din resa, om du har en kaskoförsäkring som innehåller Bärgning och resekostnader.

Anvisningar och information om vägservicen

Lyser varningslampan och du är inte säker på vad du ska göra? Stannade bilen plötsligt? Du kan alltid ringa till oss. Vi hjälper dig att reda ut vad du ska göra.

Vi ordnar bogseringen, om du har en kaskoförsäkring som innehåller Bärgning och resekostnader. Vår bärgningstjänst kontrollerar försäkringen, när du ringer. Du kan också själv enkelt kontrollera din försäkring i If Företagsfoldern.

Så här går bärgningen till:

  • ring If Apu, du når oss 24 h
  • bärgningsbilen kommer till dig
  • vår bärgningstjänst hjälper dig vid behov att fortsätta din resa
  • ditt fordon bogseras till närmaste reparationsverkstad
  • du behöver inte fylla i skadeanmälan

Utgifter för att fortsätta färden?

  • Gör skadeanmälan i If Företagsfoldern eller per telefon 010 19 16 00.
  • Vi kompenserar dig för ändamålsenliga extra kostnader ofta redan följande vardag.

Behöver du en ersättande bil?

  • Om din kaskoförsäkring inkluderar Hyrbilstjänst, får du en ersättande bil till ditt förfogande för den tid som din egen bil repareras.
  • Ifs huvudsamarbetspartner vid bilhyrning är Hertz Biluthyrning.
  • För hyrningen gäller biluthyrningsfirmans hyresvillkor och biluthyrningsfirman kan begära en säkerhet av dig för att täcka eventuella tilläggskostnader.
  • Vår bärgningstjänst hjälper dig med att hyra en bil.
  • Ingen självrisk, sänker inte bonusen.