Uutisartikkeli, 19 toukokuu 2006

Ifille kultaa Huippusuora 2006 -kilpailussa

If Vahinkovakuutusyhtiö ja suoramarkkinointitoimisto 1.1.3. voitti lasten katselukirjalla ensimmäisen palkinnon eilisessä Huippusuora 2006 -palkintojenjakotilaisuudessa, jossa If kilpaili sarjassa "Suoramarkkinointia kuluttajalle".

Kampanjan "Aika laittaa hommat tärkeysjärjestykseen" markkinoitava tuote oli Ifin uudistetut henkilövakuutukset lapsille ja koko perheelle.

- Lasten katselukirja oli tärkeä ja oleellinen osa henkilövakuutuskampanjaamme, joka kohdistui lapsiperheisiin, joilla ei ollut voimassa olevia henkilövakuutuksia Ifissä. Kohderyhmään vedottiin herättävällä viestillä: "Aika laittaa hommat tärkeysjärjestykseen". Tällä haluttiin muistuttaa vanhempia tärkeistä, joskin usein vaikeatajuisista ja arkaluonteisista vakuutusasioista. Asioista kertominen haluttiin tehdä helpoksi, sympaattiseksi ja konkreettiseksi lasten katselukirjan avulla, kertoo markkinointijohtaja Minna Mikkanen If Vahinkovakuutusyhtiöstä.

Viime syksynä käynnistyi uudistetun henkilövakuutusten lanseeraus kaikissa pohjoismaissa. Suora oli yksi elementti kampanjan lanseerausta ja katselukirjaa käytettiin kaikissa maissa.
 
- On hienoa tulla palkituksi samalla suoralla eri pohjoismaissa. Maaliskuussa voitimme tällä kultaa Ruotsin vastaavassa Guldnyckeln -kilpailussa, iloitsee Mikkanen.

- Tämä on osoitus siitä, että samanlainen markkinointi voi toimia kaikissa pohjoismaissa erinomaisesti, mikä rohkaisee meitä edelleen hakemaan synergiaetuja pohjoismaisesta yhteistyöstä, sanoo pohjoismainen markkintointijohtaja Trond Anke Ifistä.


Miksi Huippusuora 2006 -voitto Ifille?

Tuomariston kommentit:
Kampanjan ehkä suurin ansio on kyky konkretisoida monimutkaiselta tuntuva ja vaikeasti lähestyttävä asia muutamaan sanaan. Kirjan suorapostitus herättää ja saa miettimään. Ytimekäs perusviesti pysäyttää: "minulla on autovakuutus, mutta entäs henkilövakuutus"? Kampanjan pull on kova.

Ifillä voitokas alkuvuosi

Nyt kilpaillun Huippusuoran lisäksi Kodin Turvatesti voitti huhtikuussa ensimmäisen palkinnon Mainosfilmit ja interaktiiviset mediat -luokassa Andy Awards -kilpailussa New Yorkissa. Kilpailu on yksi maailman suurimpia mainoskilpailuja. Viime vuoden marraskuussa Kodin Turvatesti voitti kultaa International Awards -kilpailussa Lontoossa, joka lasketaan maailman kolmen suurimman mainoskilpailun joukkoon.