Korvauspalvelua, joka sujuu niin kuin pitääkin.​​​​​​​​​​​​ Kun jotain sattuu, korvauspalvelumme on kullanarvoinen. Sitä mieltä ovat asiakkaammekin.

  • Ole huoletta. Me autamme.

    ​Otamme asiasi saman tien hoitoon ja hoidamme sen nopeasti loppuun asti.

  • Tyytyväiset asiakkaat

    ​90 % asiakkaistamme ovat tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä korvauspalveluumme.

  • Nopea korvauspalvelu

    ​Käsittelemme yli 70 % tapauksista vuorokauden kuluessa.

​K​ysy vaikka

Tärkeintä vakuutuksessa on se, mitä tapahtuu sen jälkeen, kun vahinko on sattunut. Kysy vaikka asiakkailtamme​, joilla on kokemusta korvauspalvelustamme.


Vahinkoilmoituksen lisäksi saatamme pyytää muitakin asiakirjoja. Säilytä kuitit ja tositteet (esimerkiksi osto- ja korjauskuittisi, reseptisi, kauppakirjasi jne.), kunnes korvaus on maksettu.


Hätänumerot

Toimi näin hätätilanteessa

Pyri rajoittamaan vahinko mahdollisimman vähäiseksi. Pyri estämään lisävahinkojen syntyminen. Jos vahinkoon liittyy rikos, sinun on tehtävä myös rikosilmoitus.

Saat apua näistä numeroista

  • Yleinen hätänumero 112
  • Ifin maksuton 24h hätäpäivystys 0800 1 3800
  • Ifin palvelunumerosta 010 19 18 18 saat apua ja neuvoa vahinkoasioissa. Puhelujen hinnat ja tallennus​
Kun teet hätäilmoituksen

  1. Kerro kuka olet.
  2. Kerro mistä puhelinnumerosta soitat.
  3. Kerro mitä on tapahtunut: onko kyseessä esim. tulipalo, onnettomuus tai sairauskohtaus.
  4. Kerro mahdollisimman tarkasti osoite, minne apua tarvitaan. Sovi opastuksesta.
  5. Kerro onko joku vaarassa ja kuinka moni on loukkaantunut.
  6. Vastaa kysymyksiin.
  7. Sulje puhelin vasta, kun saat siihen luvan.​

Korvaamisen edellytykset

Korvausta on haettava vuoden sisällä siitä, kun olet saanut tiedon vahingon sattumisesta sekä siitä, että on olemassa vakuutus​​, jonka perusteella voit hakea korvausta.

Tämän lisäksi myös seuraavien asioiden tulee olla kunnossa, jotta korvaus voidaan myöntää

  • Vakuutuksesi on ollut voimassa vahinkohetkellä.
  • Vahingoittunut henkilö, ajoneuvo tai omaisuus kuuluu vakuutuksen piiriin.
  • Vahinko on vakuutusehtojen mukaan korvattava.
  • Vahinkoilmoituksen tiedot ovat oikein. Virheelliset tiedot voivat aiheuttaa sen, ettei korvausta makseta.
Tarvittavat asiapaperit

Vahinkoilmoituksen lisäksi saatamme pyytää muitakin asiakirjoja. Säilytä kuitit ja tositteet (esimerkiksi osto- ja korjauskuittisi, reseptisi, kauppakirjasi jne.). ​​

Muutoksenhaku

Useimmat asiakkaamme ovat meihin tyytyväisiä. Joskus kuitenkin tapahtuu väärinkäsityksiä, ja mekin teemme virheitä. Haluamme, että silloinkin asiointi kanssamme sujuu helposti. Haluamme oppia virheistämme. Haluamme palvella sinua hyvin.

Tarkemmat tiedot​

Vahinko ulkomailla