Usein kysyttyä - vakuutusasiat

Miten muutan laskun eräpäivää?

​​Voit siirtää vakuutuslaskun eräpäivää​ If Kansiossasi, kun Laskut ja asiakirjat -sivulla olevan avoimen laskun rivillä näkyy Muuta-linkki.

Mistä voin kysyä laskutuksestani tai saada maksuaikaa laskulle?

Asiakaspalvelumme auttaa mielellään laskutukseen liittyvissä asioissa.
Voit lähettää viestiä If Kansiosi kautta tai soittaa Asiakaspalveluumme.
Laskun eräpäivää voit siirtää itse If Kansiossasi. Lue tarkemmat ohjeet.

Mitkä ovat Ifin yhteystiedot?

Yhteystiedot löydät täältä.

Mistä löydän lähimmän Ifin?

Lähimmän Ifin löydät tästä luettelosta.

Miten saan vakuutustarjouksen?

Voit laskea hinnan ja ostaa vakuutuksen itse If Verkkokaupasta. Kun ostat vakuutuksesi If Verkkokaupasta, saat 10 % Internet-alennuksen.
If Verkkokaupasta löytyy ratkaisu yleisimpiin vakuutustarpeisiin.

Jos haluat tarjouksen olemassa olevista vakuutuksistasi tai haluaisit keskustella palveluneuvojamme kanssa, voit tehdä tarjouspyynnön If Kansiosi kautta lähettämällä meille viestin tai soittamalla Asiakaspalveluumme.

Miten voin päättää vakuutukseni tai tehdä vakuutusmuutoksia?

Vakuutusmuutoksen tai vakuutuksen päättämisen voit tehdä
If Kansiosi kautta lähettämällä meille viestin. Vakuutusmuutokset voit tehdä myös soittamalla Asiakaspalveluumme.

Miten voin päivittää asiakastietojani?

Asiakastietojasi voit päivittää If Kansiossasi tai soittamalla Asiakaspalveluumme.

Miten voin ilmoittaa vahingosta?

Vahinkoilmoituksen voit tehdä helpoiten If Kansiossasi tai nettilomakkeilla.

Mistä voin kysyä korvaushakemukseni etenemisestä?

Jos haluat tietää jo aiemmin tehdyn korvaushakemuksen etenemisestä, voit lähettää viestiä If Kansiosi kautta tai soittaa numeroon 010 19 18 18 (auto- ja omaisuusvahingot ma–pe 8.00–18.00, henkilövahingot ma–pe 9.00–18.00)

Miten saan tehtyä eLasku sopimuksen?

If eLasku sopimuksen voit tehdä helposti omassa verkkopankissa esimerkiksi maksaessasi laskua. Pankkisi välittää meille ilmoituksen eLaskun käyttöönotosta, sinun ei tarvitse huolehtia asiasta.

Mihin sähköpostiosoitteeseen voin lähettää viestiä?

Asiakaspalvelullamme ei ole käytössä sähköpostiosoitetta.
Voit lähettää viestin If Kansiosi kautta tai soittaa Asiakaspalveluumme.

Miten pääsen kirjautumaan If Kansioon?

If Kansioosi pääset kirjautumaan oman pankkisi verkkopankkitunnuksilla.
Jos sinulla on kysyttävää If Kansiosta, ota yhteyttä Verkkopalveluumme numeroon 010 19 19 22 (arkisin 8.00–20.00)

Miten saan kerättyä S-ryhmän Bonusta vakuutusmaksuistani?


Miten voin tilata todistuksia vakuutuksistani (esim. matkavakuutuskortti, viisumitodistus)?

Voit lähettää todistuspyynnön If Kansiostasi​ tai soittaa Asiakaspalveluumme.

Mistä voin kysyä If Turvakaupan tilauksestani?

Soita Turvallisuustuotteiden ja -palveluiden asiakaspalvelun numeroon 010 515 8224 (arkisin 9.00–19.00).

Miten voin pyytää Ifiltä turvallisuustuotteita esimerkiksi lastentarhalle, koululle tai kerholle?

If Turvallisuusrahastosta voit hae tukea Suomessa toimivalle päiväkodille, koululle, kerholle ym.​

Asiakaspalvelu

PUHELIN010 19 19 19

AVOINNAarkisin 8.00–20.00